ΑΔΜΗΕ – SUNLIGHT: Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 θα είναι έτοιμο το πιλοτικό σύστημα αποθήκευσης στη Θήβα – Το χρονοδιάγραμμα

Από το θεσμικό πλαίσιο για την αποθήκευση ενέργειας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η δρομολόγηση και ολοκλήρωση του πιλοτικού σταθμού αποθήκευσης των ΑΔΜΗΕ και SUNLIGHT στον υποσταθμό του Διαχειριστή στη Θήβα.

Ο νέος νόμος που θα καθορίζει τους όρους και το πεδίο ανάπτυξης της σχετικής αγοράς, όπως επίσης και οι αδειοδοτικές διαδικασίες αποτελούν το «κλειδί» για τα επόμενα στάδια της συνεργασίας των δύο εταιριών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, ήδη και μέχρι το τέλος του πρώτου φετινού εξαμήνου οι εταιρίες θα καθορίσουν τις ομάδες εργασίας και τις αρμοδιότητες.

Στο δεύτερο μισό της χρονιάς θα έχουν συνταχθεί κι εκπονηθεί οι απαραίτητες μελέτες διάταξης του εξοπλισμού και οι μελέτες σύνδεσης στον υποσταθμό της Θήβας. Την ίδια περίοδο οι δύο εταιρίες θα έχουν διαμορφώσει και το σύστημα επικοινωνίας ανάμεσα στο σταθμό αποθήκευσης και το Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του Διαχειριστή. ΑΔΜΗΕ και SUNLIGHT εκτιμούν επίσης πως μέχρι το δεύτερο εξάμηνο θα έχει εκδοθεί και ο νόμος για την αποθήκευση ενέργειας και με βάση τις διατάξεις του θα τρέξουν τις διαδικασίες αδειοδότησης αλλά και τις συμβάσεις σύνδεσης με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Στο πρώτο εξάμηνο του 2022, με βάση το σχεδιασμό των εταιριών, θα έχει ολοκληρωθεί και η αδειοδότηση του συνόλου των κατασκευών που απαιτούνται για το έργο.  

Με συνολική ισχύ της τάξης των 20 MW και αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 20 MWh, η νέα εγκατάσταση έχει σκοπό την αναβάθμιση της ικανότητας του Συστήματος Μεταφοράς σε τοπικό επίπεδο και την αύξηση της χωρητικότητάς του για την ένταξη νέων σταθμών ΑΠΕ χωρίς να απαιτείται η κατασκευή νέας γραμμής μεταφοράς 150 kV.

 

 

11 Μαρτίου 2021

energypress