Αλ. Σδούκου: Μέσα στον Ιούλιο ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων.

11 06 2020 | 09:25

Πάνω από 10.000 καινούργια ηλεκτρικά οχήματα εκτιμάται πως θα αγοραστούν και θα κυκλοφορούν το επόμενο 18μηνο στους δρόμους της Ελλάδας, μέσω της επιδότησης ύψους 100 εκατ. ευρώ που έχει προυπολογιστεί για το υπόλοιπο του 2020 και το 2021 και των κινήτρων για ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου, υπολογίζεται πως θα πωληθούν περίπου 1700 ηλεκτρικά Ι.Χ. αυτοκίνητα, 1500 ηλεκτρικά ποδήλατα και 1500 ηλεκτρικά δίκυκλα (σκούτερ και μοτοσυκλέτες), 1000 ταξί, που θα αντικαταστήσουν τα παλιά, και περίπου 5000- 6000 νέα εταιρικά οχήματα.

Αναφορικά με την πλατφόρμα, μέσα από την οποία περνούν οι επιδοτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα, η κ. Σδούκου εξήγησε πως το σύστημα θα «ανοίξει» για το κοινό μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή. «Εκτιμώ πως η πλατφόρμα θα ανοίξει μέσα στον Ιούλιο», είπε και πρόσθεσε πως στο ενδιάμεσο διάστημα «υπάρχει ο χρόνος για τους ενδιαφερόμενους να κάνουν τη σχετική έρευνα αγοράς».

Η γενική γραμματέας χαρακτήρισε επίσης «φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό» τον στόχο του 1 στα 3 νέα οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτρικό.

Γιατί να αγοράσει κανείς Ηλεκτρικό Όχημα;

Η κ. Σδούκου περιέγραψε τις παραμέτρους που μπορεί να καθορίσουν για έναν ενδιαφερόμενο την τελική επιλογή και ενδεχομένως να τον ωθήσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος. «Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο -κακά τα ψέματα- κοστίζει σήμερα. Δεν είναι μια εύκολη αγορά. Προσπαθήσαμε να το κάνουμε πιο προσιτό μέσα από το συγκεκριμένο οικολογικό bonus. Υπάρχει βέβαια και πάλι μια διαφορά τιμής, θα πρέπει όμως σε αυτή την εξίσωση να υπολογιστεί το σημαντικό όφελος από την εξοικονόμηση σε καύσιμα, από τα τέλη κυκλοφορίας, το δωρεάν πάρκινγκ κ.ο.κ», είπε.

Τόνισε επίσης πως υπάρχει σχεδιασμός για αναζήτηση επιπλέον χρηματοδότησης, όταν και εφόσον το συγκεκριμένο πρόγραμμα εξελιχθεί δυναμικά. «Η ηλεκτροκίνηση αγκαλιάζεται πάρα πολύ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε πρόσφατες ανακοινώσεις έχει προβλεφθεί σημαντική χρηματοδότηση, π.χ. για φορτιστές, όπως και άλλους πόρους. Είμαι βέβαιη πως αυτή είναι η αρχή και για την Ελλάδα. Αν δούμε ότι υπάρχει πραγματική ανταπόκριση τότε σίγουρα θα έρθει και ένας επόμενος κύκλος», ανέφερε η κ. Σδούκου.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

 

 

10 Iουνίου 2020

energypress