Επιστροφή του 6% και ποσόστωση για εγκαταστάσεις αγροτών μέχρι το 2030 - Αναλυτικά οι προτάσεις του ΠΣΑΦ για το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ

26 06 2022 | 08:38

Τις προτάσεις του ως προς το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για την β φάση απλοποίησης της αδειοδότησης των ΑΠΕ απέστειλε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αγροτικών Φωτοβολταϊκών (ΠΣΑΦ). 

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του ΠΣΑΦ: 

Αξιότιμοι κ. Βουλευτές, αναφέρουμε επιγραμματικά τις προτάσεις μας επί του νομοσχεδίου που ήδη υποβάλαμε κατά τη συνεδρίαση της 21/6/2022

  • Άρθρο 104 παρ. 3α

Ζητούμε την εξαίρεση αναστολής υποβολής αιτήματος σε ΑΔΜΗΕ για ομαδοποιημένα σχήματα μικροεπενδυτών τα οποία σε συνολική ισχύ ξεπερνούν τα 20MW

Τα ανωτέρω σχήματα να χαρακτηριστούν ως στρατηγικής σημασίας, ώστε να λάβουν πιο γρήγορη απάντηση και να συγχρηματοδοτηθεί κατά 50% ο υποσταθμός και το Δίκτυο Μέσης Τάσης από τον ΑΔΜΗΕ

Αιτιολόγηση: Οι μικροπενδυτές να είναι υποχρεωμένοι να αφήνουν το 10% του υποσταθμού για εγκαταστάσεις net metering

  • Άρθρο 107:

Επειδή σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο ΔΑΠΕΕΠ α! τριμήνου 2022, ο ΔΑΠΕΕΠ θα έχει καθαρό πλεόνασμα 1,55 δις €υρώ εως τέλος του τρέχοντος έτους

Επειδή με τον Ν. 4759/2020 άρθρο 157 κάθε αγρότης και μικροεπενδυτής κατέβαλαν το 6% της παραγωγής 2020, (μεσοσταθμικά περίπου 3.000€ έκαστος) στο ταμείο του ΔΑΠΕΕΠ για να μην δημιουργηθεί έλλειμμα, προτείνουμε:

Στο άρθρο 107 να συμπληρωθεί παράγραφος περί επιστροφής αυτών των χρημάτων.

  • Στο άρθρο 97

Δίνεται ποσόστωση 30% στους αγρότες για σταθμούς αυτοπαραγωγής.

Με την προτεινόμενη ποσόστωση πάρα πολλοί αγρότες θα μείνουν εκτός, διότι δίνεται δυνατότητα χορήγησης προσφορών σύνδεσης με όριο 1MW ανά παροχή.

Προτείνουμε:

  1. Να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης στα δίκτυα όλα τα έργα των αγροτών έως 100kW που συνδέονται στη χαμηλή τάση.

Ήδη πολλά εγκεκριμένα φ/β (Μέτρο 4.1.3 στα σχέδια βελτίωσης) έλαβαν απορριπτική απάντηση λόγω αδυναμίας δικτύου και αναμένουν γραμμή πρόσβασης.

  1. Επειδή έως το 2030 -βάσει του ΕΣΕΚ- θα κατασκευαστούν έργα 15GW προτείνουμε:

Όπως ισχύει το 30% για το net metering, το ίδιο να ισχύσει έως το 2030 και για τα 15GW είτε για net metering είτε για πώληση (έως 500kW)

  • Στο άρθρο 48:

Επιβάλλεται η αφαίρεση του συγκεκριμένου άρθρου, το οποίο ουσιαστικά «τιμωρεί» τους μικροπαραγωγούς Α.Π.Ε. που άλλαξαν υλικά της εγκατάστασής τους, χωρίς να υπερβαίνουν την εγκατεστημένη ισχύ ή άλλο μέρος της σύμβασης με τον ΔΕΔΔΗΕ.

Τονίζουμε, ότι κατά τα έτη 2012-2013, λόγω της κρίσης και της δυσκολίας τραπεζικού δανεισμού, τα περισσότερα υλικά που τοποθετήθηκαν ήταν πολύ χαμηλής ποιότητας.

  • Στο άρθρο 10

Επειδή στο παρόν άρθρο, νομοθετείται περικοπή 5% της παραγόμενης ενέργειας για νέα έργα

Επειδή το κόστος κατασκευής των φ/β μονάδων αυξήθηκε κατά 35% από το 2020 έως σήμερα

Προτείνουμε να επανέλθει η τιμή αποζημίωσης στα επίπεδα του έτους 2020

  • Στο άρθρο 33 αναφέρεται:

Το όριο ισχύος της περ. γ) της παρ. 1 ισχύει για το σύνολο των σταθμών που ανήκουν στο ίδιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο και εγκαθίστανται στο ίδιο ακίνητο, χωρίς να τίθεται περιορισμός όσον αφορά στη γειτνίαση σταθμών, οι οποίοι εγκαθίστανται σε όμορα ακίνητα, ανεξαρτήτως αν ανήκουν στο ίδιο ή σε διαφορετικό φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

Προτείνουμε: Να επιτρέπεται στο ίδιο αγροτεμάχιο η εγκατάσταση φ/β από διαφορετικούς αγρότες

Επιστροφή του 6% και ποσόστωση για εγκαταστάσεις αγροτών μέχρι το 2030 - Αναλυτικά οι προτάσεις του ΠΣΑΦ για το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ