Νέες «ανορθογραφίες» στις αιτήσεις για 400άρια φωτοβολταϊκά: Έγιναν δεκτές αιτήσεις χωρίς να έχουν αναρτηθεί όλα τα πεδία ή «χάθηκαν» δικαιολογητικά;

08 12 2022 | 11:03

Μια νέα πλευρά των -πολλών από ότι φαίνεται- προβλημάτων που υπήρξαν στη διαδικασία υποδοχής αιτήσεων για 400άρια φωτοβολταϊκά στις κορεσμένες περιοχές της Πελοποννήσου και της Κρήτης έρχεται στο προσκήνιο με καινούργιες σχετικές καταγγελίες που έχουν σταλεί στο energypress.

Ειδικότερα, ενώ οι επενδυτές ανέβασαν επιτυχώς και έλαβαν κανονικά αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους, στη συνέχεια πήραν απορριπτική απόφαση από τον ΔΕΔΔΗΕ με το αιτιολογικό ότι δεν είχαν συμπεριληφθεί κάποια δικαιολογητικά, των οποίων όμως το ανέβασμα ήταν προαπαιτούμενο για να μπορεί η πλατφόρμα να αποδεχθεί την αίτηση και να δώσει αριθμό πρωτοκόλλου.

 

Οπότε το ερώτημα είναι, όπως λένε οι επενδυτές: Εάν τα δικαιολογητικά δεν είχαν περιληφθεί κανονικά στη φόρμα της αίτησης, πώς η υποβολή της αίτησης έγινε δεκτή από το σύστημα; Εάν είχαν περιληφθεί κανονικά, πώς ο ΔΕΔΔΗΕ δεν τα έλαβε και δίνει, ως εκ τούτου, απορριπτική απάντηση;

Ερώτημα είναι επίσης το πώς θα μπορέσουν οι επενδυτές που θεωρούν ότι έχουν αδικηθεί να υποβάλλουν τις αντιρρήσεις τους (οι υπηρεσίες δεν είναι εύκολα προσβάσιμες δεδομένου ότι, ούτως ή άλλως, έχουν μεγάλο φόρτο εργασίας) και με ποιο τρόπο ο ΔΕΔΔΗΕ θα ελέγξει τις καταγγελίες.

Παραθέτουμε χαρακτηριστική αναφορά ενός από τους καταγγέλλοντες:

«Έπειτα από επανειλημμένες αποτυχημένες προσπάθειες τηλεφωνικής επικοινωνίας, στις 28/11 αποστείλαμε email στον αρμόδιο υπάλληλο του ΔΕΔΔΗΕ που διαχειρίζεται τις εν λόγω αιτήσεις, όπου περιγράφηκε η περίπτωση, οι ενστάσεις της εταιρείας μας και συμπεριλήφθηκαν τα προαναφερθέντα δικαιολογητικά της αίτησης. Περιττό να αναφερθεί ότι δεν λάβαμε κάποιο απαντητικό email. Σε μία ύστατη προσπάθεια να λάβουμε κάποιες απαντήσεις επι του θέματος επισκεφθήκαμε τα γραφεία της Διεύθυνσης Περιφέρειας του ΔΕΔΔΗΕ, όπου αντιμετωπίσαμε μία ανάρμοστη στάση από το προσωπικό ασφαλείας του κτιρίου και βέβαια δεν είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με κάποιο υπάλληλο.

Απαιτούμε λοιπόν ως εταιρεία που έχει αφιερώσει πολλές εργατοώρες και έχει δαπανήσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό έως σήμερα για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου έργου, να μας ενημερώσει κάποιος επίσημα πως είναι δυνατόν να έχουμε λάβει αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης και μην έχουν παραληφθεί με την αίτηση όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (παραλήφθηκαν 12 από τα συνολικά 14 έγγραφα), εφόσον υπήρχε δικλείδα ασφαλείας να έχει υποβληθεί τουλάχιστον ένα δικαιολογητικό σε κάθε πεδίο της αίτησης.

Με βάση τα δεδομένα αυτά, λόγω πρόδηλου συστημικού σφάλματος της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που με τρόπο αριστουργηματικό «εξαφάνισε» δύο εκ των υποβληθέντων στοιχείων της αίτησης μας, κρίνουμε την απόφαση του ΔΕΔΔΗΕ παράνομη και καταχρηστική. Απευθύνουμε λοιπόν έκκληση στον ΔΕΔΔΗΕ όπως επιλυθεί άμεσα το ζήτημα της πληρότητας της αίτησης μας και να εξεταστεί κανονικά το περιεχόμενο των υποβληθέντων δικαιολογητικών ως προς την πληρότητα τους. Το βέβαιο είναι ότι σε κάθε περίπτωση δε θα μείνουμε άπραγοι μπροστά στην κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων της εταιρείας μας».

 

1