Σδούκου: Ταχύτητα αδειοδότησης στη φόρτιση και ευελιξία της ζήτησης τα δύο "κλειδιά" για την ηλεκτροκίνηση

Την οπτική της για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας μοιράστηκε η υφυπουργός ΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά το σημερινό Ecomobility Conference.

Όπως ανέφερε σχετικά σε συζήτηση που είχε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ, Αναστάσιο Μάνο και τον καθηγητή ενεργειακών οικονομικών του Audencia, Κωνσταντίνο Ανδριοσόπουλο, πριν επτά χρόνια, όταν ξεκίνησε το Ecomobility Conference η Ελλάδα βρισκόταν σε μια φάση που η ηλεκτροκίνηση ήταν μια τρελή ιδέα γιατί υπήρχαν πολύ μεγαλύτερα προβλήματα.

Όμως, σήμερα η χώρα βρίσκεται σε εντελώς διαφορετικό περιβάλλον. Έκανε την αρχή στη στήριξη της ηλεκτροκίνησης και ήρθε πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε όρους διείσδυσης και στις υποδομές φόρτισης. Αυτό είναι το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και συνεχίζεται από το υπουργείο Μεταφορών.

"Πρόκειται για μια υποσχόμενη αρχή που μας επιτρέπει να προχωρήσουμε πιο γοργά και να γίνουμε πιο φιλόδοξοι με τους στόχους μας στις μεταφορές", ανέφερε η κα Σδούκου και πρόσθεσε ότι ο εξηλεκτρισμός του κλάδου δεν είναι ευσεβής πόθος, αλλά μια ανάγκη. Η πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελλάδα δείχνει ότι οι μεταφορές είναι η δεύτερη πηγή εκπομπών με 1/5 του συνόλου. Το 85% εξ αυτών προέρχεται από τις οδικές μεταφορές, ενώ ο κλάδος έχει και το 38% της πρωτογενούς ενεργειακής κατανάλωσης.

Η υφυπουργός τόνισε ότι "είμαστε αφοσιωμένοι μέσα από το ΕΣΕΚ που θέτει ενισχυμένους στόχους στην ηλεκτροκίνηση των ελαφρών οχημάτων με στόχο 500.000 να κυκλοφορούν στους δρόμους ως το 2030. Ταυτόχρονα, συμβαδίζει με τους νέους στόχους διείσδυσης ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή που θα φτάσει το 80% μέχρι τότε. Και τα δύο πρέπει να συμβούν παράλληλα για να επωφεληθούμε από μεταφορές μηδενικών εκπομπών".

Σε άλλα επτά χρόνια, το 2030, πάνω από 300 εκατ. οχήματα αναμένεται να κυκλοφορούν διεθνώς, σύμφωνα με τον ΙΕΑ, εκ των οποίων 40 εκατ. στην Ευρώπη. Η άνοδος αυτή καθοδηγείται από τους κλιματικούς στόχους και απαιτεί επέκταση της φόρτισης. Το δίκτυο ηλεκτρισμού που θα απαιτηθεί δεν θα είναι μια εύκολη προσπάθεια. Καθώς η αυξημένη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων ασκεί πιέσεις, πρέπει να είναι διαθέσιμη η ενέργεια όταν χρειάζεται.

Σύμφωνα με την υφυπουργό, υπάρχουν δύο σημεία που πρέπει να εστιάσει η Πολιτεία: Πρώτον, να μειώσει τα γραφειοκρατικά εμπόδια ώστε η αδειοδοτική διαδικασία για νέες συνδέσεις και σταθμούς φόρτισης να είναι σύντομη. Δεύτερον, να υπάρχει ευελιξία στο πως τα ηλεκτρικά οχήματα φορτίζουν και το δίκτυο λειτουργεί και ταυτόχρονα να δοθεί η ικανότητα στους καταναλωτές να προσαρμόσουν τη ζήτηση όταν έχουν κίνητρο και να επωφελούνται από τις βέλτιστες τιμές με βάση δυναμικά τιμολόγια.

Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να λάβει τα κατάλληλα βήματα και να εξασφαλίσει ότι θα υπάρχει χρηματοδότηση, κατέληξε η κα Σδούκου.

γ