Στις 5 Ιουνίου η παρουσίαση του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση από τον πρωθυπουργό - Οι άξονες που συζητήθηκαν στο Υπουργικό.

29 05 2020 | 08:54

(upd16:28) Παρουσιάστηκε σήμερα ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση και το οποίο εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για "πράσινες" μετακινήσεις και βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις. 

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε στο Υπουργικό Συμβούλιο ότι προτίθεται να παρουσιάσει αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία μαζί με την ηγεσία του Υπουργείου «με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου 2020».

Τόνισε μάλιστα ότι «δεν μιλάμε μόνο για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και για το πλαίσιο κινήτρων για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και του αποτυπώματος των αερίων του θερμοκηπίου».

Στο νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:

-Οικολογικό μπόνους (επιδότηση) για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρείες και ταξί.

-Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες  για απόκτηση /χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.

-Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις  για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα

- Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους Δήμους.

-Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον Δημόσιο Τομέα.

Νωρίτερα το energypress έγραφε:

Σήμερα, στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης παρουσιάζει τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, το οποίο δεν αποκλείεται να καταθέσει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με τα όσα έχει κάνει γνωστά ο υπουργός, ανάμεσα στις διατάξεις του περιλαμβάνεται πρόγραμμα κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων Ι.Χ., ποδηλάτων και σκούτερ. Πληροφορίες θέλουν να θεσπίζεται επιδότηση 5.000 ευρώ για την αγορά Ι.Χ., ενώ για τα ποδήλατα και τα σκούτερ η ενίσχυση θα είναι ποσοστιαία επί της αξίας.

Πηγές αναφέρουν πως θα προβλέπονται κι άλλα κίνητρα, όπως η μείωση του ΦΠΑ, η ελεύθερη κυκλοφορία και στάθμευση στο κέντρο της Αθήνας κλπ.

Στο νομοσχέδιο θα προβλέπονται, όμως, κι επενδυτικά κίνητρα. Θα αποσκοπούν στην προσέλκυση επενδυτών για την παραγωγή εξαρτημάτων, εξοπλισμού ακόμη και ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Δεν αποκλείεται να προβλέπεται μείωση φορολογικών συντελεστών και ίσως και του μη μισθολογικού κόστους.

Πληροφορίες θέλουν την κυβέρνηση να στοχεύει στην προσέλκυση εργοστασίων στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, όπου η ανάπτυξη τέτοιων σχεδίων θα συμβάλλει στη διαμόρφωση νέου παραγωγικού μοντέλου, μετά το κλείσιμο των ορυχείων και των λιγνιτικών μονάδων. Ένα από τα ζητήματα, που επίσης θα ρυθμίζει το νομοσχέδιο είναι και η αδειοδότηση κι εγκατάσταση φορτιστών σε δημόσιους χώρους.

 

 

28 Μαϊου 2020

energypress