Τραίνα υδρογόνου στην Ελλάδα σχεδιάζει να φέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσω Snam - Πως άνοιξε το "παράθυρο" μέσω μητρικής.
Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο να κυκλοφορούν τραίνα υδρογόνου στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας το 2024.
Ο μέχρι τώρα σχεδιασμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπει ότι τα νέα υπεραστικά τραίνα που θα προμηθευτεί θα είναι υβριδικά, όμως δεν είναι απίθανο να προκριθεί τελικά η επιλογή της τεχνολογίας υδρογόνου, καθώς το σενάριο έχει ήδη πέσει στο τραπέζι και μελετώνται όλες οι σχετικές παράμετροι..
Το παράθυρο για να έρθουν στη χώρα μας τα τραίνα υδρογόνου έχει ανοίξει μέσα από τη στρατηγική σχέση της Snam με την FS (Ferrovie dello Stato Italiane Group), τη μητρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ως γνωστό, η Snam, μέτοχος του ΔΕΣΦΑ, έχει εντάξει τον τομέα του υδρογόνου ψηλά στους σχεδιασμούς της για τα επόμενα χρόνια. Εξ ου και στο επενδυτικό της πρόγραμμα περιλαμβάνονται σχετικά projects, μερικά εκ των οποίων παρουσιάζουν ενδιαφέρον και για τις επικείμενες ενεργειακές εξελίξεις στη χώρα μας.
Στο συγκεκριμένο θέμα αναφέρθηκε και ο ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Φίλιππος Τσαλίδης, σε συνέντευξή του στο ypodomes.gr και το Ν. Καραγιάννη.
Όπως εξήγησε ο κ. Τσαλίδης, “Μέσα στην επόμενη τριετία θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα δύο frame agreements της μητρικής εταιρείας για νέο τροχαίο υλικό. Σε ότι αφορά στα υπεραστικά τρένα που θα έρθουν επανεξετάζεται αν θα πρέπει τελικά να παραμείνουμε στην επιλογή των υβριδικών τρένων ή θα πάμε ένα βήμα πιο μπροστά με παραγγελία τρένων υδρογόνου. Η μητρική εταιρεία συνεργάζεται με τη Snam που εξειδικεύεται σε τέτοιες τεχνολογίες. Πιστεύω ότι τα πρώτα τρένα, όποια και αν είναι η τελική απόφασή μας, θα έρθουν το 2023-2024”.
18 Νοεμβρίου 2020
energypress