«My RAE»: Η νέα πλατφόρμα ενημέρωσης και υποστήριξης της ΡΑΕ με στόχο την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών

Συνεχίζοντας τις δράσεις με στόχο την διαφάνεια και την ευκολότερη πρόσβαση στην πληροφορία σε θέματα ενέργειας για το καταναλωτικό κοινό, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αποκαλύπτει τα σχέδια της να προχωρήσει στην κατασκευή πληροφοριακού συστήματος δυναμικής ενημέρωσης και υποστήριξης καταναλωτών με την ονομασία «My RAE».

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα (26 Αυγούστου) η Ολομέλεια της ΡΑΕ ενέκρινε την σχετική δαπάνη για την κατασκευή της πλατφόρμας ενημέρωσης και υποστήριξης καταναλωτών.

Στα πλαίσια των δεσμεύσεων της και των αρμοδιοτήτων της σχετικά με την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, ιδίως σε σχέση με την διαφάνεια των τιμολογίων και των χρεώσεων, τους όρους προμήθειας ενέργειας, την ασφάλεια εφοδιασμού, την τακτική παροχή, και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών παροχής ενέργειας, η ΡΑΕ κρίνει αναγκαίο να υπάρξει ένα ηλεκτρονικό εργαλείο το οποίο να προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να ασκήσουν αποτελεσματικά τα δικαιώματά τους εντός των μετασχηματιζόμενων ενεργειακών αγορών.

Στα πλαίσια, επίσης του εποπτικού της ρόλου, κρίνεται αναγκαίο η ΡΑΕ να λαμβάνει έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με τα αιτήματα των καταναλωτών και τον βαθμό ικανοποίησής τους. Ταυτόχρονα, χρειάζεται να τηρούνται στατιστικοί δείκτες, ώστε να παρεμβαίνει αν χρειασθεί με τα ρυθμιστικά ή κυρωτικά εργαλεία της.

Σημειώνεται δε πως η υφιστάμενη δομή υποστήριξης και ενημέρωσης των καταναλωτών μέσω της ιστοσελίδας της Αρχής, αν και εξυπηρετεί ως ένα βαθμό, παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις ως προς τις προσφερόμενες υπηρεσίες, γεγονός που θα καλύψει το νέο ηλεκτρονικό εργαλείο.

Πιο συγκεκριμένα, η υφιστάμενη δομή της Αρχής παρέχει αφενός μόνο στατική ενημέρωση στους καταναλωτές για βασικά στοιχεία της αγοράς ενέργειας, και αφετέρου δίδει τη δυνατότητα απλής κατάθεσης παραπόνων χωρίς τη διεξοδική αποτύπωση της εξέλιξης του κάθε αιτήματος, της ποιότητας, χρόνου και αποτελεσματικότητας απόκρισης εκ μέρους των Παρόχων και Διαχειριστών και χωρίς την παροχή των σχετικών στατιστικών δεδομένων. Υπό το πρίσμα αυτό κρίνεται σκόπιμο και απαραίτητο η αναβάθμιση των υφιστάμενων προσφερόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται για αυτό το σκοπό από τη ΡΑΕ προς τους καταναλωτές.

Να συμπληρώσουμε τέλος, πως η συνολική δαπάνη για την κατασκευή της πλατφόρμας «My RAE» ανέρχεται σε 24.800 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης κάθε άλλης νόμιμης επιβάρυνσης ή δαπάνης.

Ολόκληρη η απόφαση είναι διαθέσιμη εδώ.

 

 

30 Αυγούστου 2021

energypress