Στα σκαριά ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής από την ΡΑΑΕΥ - Αναλυτικά οι κατηγορίες διαφορών που καλύπτει - Το νέο εργαλείο για την φόρτιση οχημάτων

Προ των πυλών βρίσκεται η νέα δράση της ΡΑΑΕΥ για τον ενεργειακό διαμεσολαβητή, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, ως το τέλος της χρονιάς θα τεθεί στη διάθεση των καταναλωτών.

Υπενθυμίζεται ότι η ιδέα του ενεργειακού διαμεσολαβητή προέκυψε μεσούσης της ενεργειακής κρίσης του 2022 με την «βροχή» παραπόνων στη ΡΑΕ για τους λογαριασμούς ρεύματος, όπου ένα σημαντικό μέρος αυτών έμεινε και μένει ανικανοποίητο.

Προ των πυλών βρίσκεται η νέα δράση της ΡΑΑΕΥ για τον ενεργειακό διαμεσολαβητή, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, ως το τέλος της χρονιάς θα τεθεί στη διάθεση των καταναλωτών.

Υπενθυμίζεται ότι η ιδέα του ενεργειακού διαμεσολαβητή προέκυψε μεσούσης της ενεργειακής κρίσης του 2022 με την «βροχή» παραπόνων στη ΡΑΕ για τους λογαριασμούς ρεύματος, όπου ένα σημαντικό μέρος αυτών έμεινε και μένει ανικανοποίητο.

Ειδικότερα, με γνώμονα την ενδυνάμωση των καταναλωτών αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας στην αγορά ενέργειας, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων εισήγαγε το μέτρο «Ενεργειακού Διαμεσολαβητή», που πλέον βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης με πληροφορίες να αναφέρουν ότι έως το τέλος του χρόνου θα βρίσκεται «στον αέρα».

Αναλυτικότερα, σε περίπτωση που ένας καταναλωτής δεν ικανοποιηθεί από την απάντηση του Προμηθευτή/Διαχειριστή σε ένα παράπονο, τότε πρακτικά έχει 2 επιλογές:

  • Καταγγελία στη Ρυθμιστική Αρχή για θέματα όμως αμιγώς ρυθμιστικά π.χ. παραβίαση άρθρου του Κώδικα Προμήθειας (όχι αστικών διαφορών)
  • Διευθέτηση αστικής διαφοράς σε δικαστήρια/διαμεσολάβηση.

Με την νέα υπηρεσία του «Ενεργειακού Διαμεσολαβητή» υπό την αιγίδα της ΡΑΑΕΥ, που σημειωτέον σχεδιάζεται από το 2022, ένας καταναλωτής θα έχει πλέον την δυνατότητα να προσφύγει σε αυτή την υπηρεσία για την επίλυση διαφοράς και εντελώς δωρεάν.

Σημειώνεται ότι για τον σκοπό αυτό η Ρυθμιστική Αρχή προ μηνός ολοκλήρωσε την εγγραφή της στο Ειδικό Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών ώστε να οριστικοποιήσει και από αυτή την άποψη την δυνατότητα παροχής της υπηρεσίας. Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θα παρεμβαίνει αποτελεσματικά, γρήγορα και δωρεάν για την επίλυση αστικών διαφορών των καταναλωτών με τους προμηθευτές.

Χρειάζεται βέβαια να σημειωθεί ότι το «αντικείμενο» του ενεργειακού διαμεσολαβητή έχει περιοριστεί σημαντικά σε σχέση με παλαιότερα, δεδομένου ότι έχει υποχωρήσει σημαντικά ο συνολικός αριθμός των παραπόνων που υποβάλλεται μέσω της πλατφόρμας MyRAE. Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, από 2000 παράπονα τον Μάιο του 2022, σήμερα η πλατφόρμα της ΡΑΕ μετράει περίπου 300 με το 15% να χρήζουν διερεύνησης από τον ενεργειακό διαμεσολαβητή.

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής καλύπτει διαφορές που απορρέουν από τη συμβατική σχέση ενός πελάτη με τον προμηθευτή του και αφορούν όλες τις πτυχές της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας ή και φυσικού αερίου.

Τομείς και κατηγορίες διαφορών που καλύπτονται:

  • Ζητήματα Λογαριασμού
  • Αμφισβήτηση χρεώσεων,
  • Αμφισβήτηση της εφαρμογής της ρήτρας αναπροσαρμογής
  • Αμφισβήτηση της ρήτρας πρόωρης αποχώρησης
  • Αμφισβήτηση του ύψους της κατανάλωσης
  • Λάθος ή καθυστέρηση σε τραπεζική συναλλαγή
  • Λάθος η καθυστέρηση σε κατάθεση πιστωτικών υπολοίπων
  • Αμφισβήτηση των παρεχόμενων επιλογών πληρωμής
  • Τρόπος και λεπτομέρειες διακανονισμού οφειλών
  • Ασάφεια λογαριασμού
  • Συχνότητα αποστολής λογαριασμού/Καθυστέρηση αποστολής λογαριασμού

Ζητήματα λοιπών συμβατικών όρων

  • Ασάφεια ή διαφορετική ερμηνεία συγκεκριμένων συμβατικών όρων (ο Πελάτης τους θεωρεί παραπλανητικούς/καταχρηστικούς με το περιεχόμενο που τους προσδίδει ο Προμηθευτής)
  • Προβληματική ενημέρωση για όρους και υπηρεσίες, καθώς και για λοιπές κρίσιμες πληροφορίες (λ.χ. το πραγματικό κόστος)
  • Τροποποίηση συμβατικών όρων
  • Προσκόμματα κατά την υπαναχώρηση από τη σύμβαση/αλλαγή προμηθευτή
  • Ζητήματα που αφορούν την υπογραφή/πληρεξουσιότητα
  • Ερμηνεία και εφαρμογή των όρων περί εγγυήσεων
  • Καθυστερήσεις/σφάλματα στην τελική εκκαθάριση της συναλλακτικής σχέσης

Λοιπά ζητήματα

  • Καθυστέρηση στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου
  • Καθυστέρηση και εν γένει κακή ποιότητα εξυπηρέτησης του πελάτη

Πως διεξάγεται η διαδικασία

  • Η διαδικασία διεξάγεται εγγράφως ή/και προφορικώς
  • Δεν απαιτείται φυσική παρουσία των μερών ή/και των εκπροσώπων τους

Πλατφόρμα για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Μια δεύτερη δράση που σχεδιάζει να εγκαινιάσει η Ρυθμιστική Αρχή ως το τέλος του χρόνου αφορά σε ένα νέο εργαλείο για την φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.

Ειδικότερα, αυτό αφορά σε μια ηλεκτρονική εφαρμογή που θα συγκεντρώνει το σύνολο των σταθμών φόρτισης, θα προσδιορίζει την γεωγραφική τους θέση βάσει συστήματος gps (στα πρότυπα του google maps) και την διαθεσιμότητά τους, καθώς επίσης, θα αναφέρει την τιμολόγηση του κάθε σταθμού.

Για την αποτύπωση των παραπάνω πληροφοριών, η Ρυθμιστική Αρχή έχει συγκεντρώσει στοιχεία τόσο από το Υπουργείο Μεταφορών όσο και από τους προμηθευτές ενέργειας.

Οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν να βλέπουν μέσω μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας στη πλατφόρμα της ΡΑΑΕΥ ποιος είναι ο φθηνότερος κόμβος φόρτισης ανάλογα με το που βρίσκονται και αναλόγως να κινούνται για την φόρτιση του οχήματός τους.

 

 

 

 

σ