Ηνωμένο Βασίλειο: Πρόταση απαγόρευσης για νέα αυτοκίνητα ντίζελ και πετρελαίου από το 2030 και όχι από το 2040.

31 03 2018 | 16:50

Οι Υπουργοί καλούνται να προωθήσουν νωρίτερα κατά μία δεκαετία την απαγόρευση πώλησης πετρελαιοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων που προβλεπόταν να ισχύσει από το 2040. Μια κίνηση η οποία, σύμφωνα με ένα περιβαλλοντικό think tank , θα μπορούσε να μειώσει κατά το ήμισυ τις εισαγωγές πετρελαίου και να καλύψει το κενό της Βρετανίας ως προς τους κλιματικούς στόχους που έχει θέσει.

Η Πράσινη Συμμαχία (Green Alliance) πρόσθεσε ότι ένα περισσότερο φιλόδοξο deadline, όπως αυτό για το 2030, απαιτείται για να αποφύγει το Ηνωμένο Βασίλειο να χάσει τον ηγετικό του ρόλο στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Βρετανία είχαν εκτοξευτεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια, πέρσι η Γερμάνια ξεπέρασε το Ηνωμένο Βασίλειο με άνοδο των εγγραφών για νέα υβριδικά plug-in και αυτοκίνητα με 100% τροφοδοσία από μπαταρία. Μια απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες καύσης από το 2030, θα σπρώξει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Βρετανία ενώ ακόμη θα ενισχύσει την δυνατότητα και τη προοπτική της χώρας να μετατραπεί σε καθαρό εξαγωγέα αυτοκινήτων, όπως αναφέρει η Πράσινη Συμμαχία.

Ενώ η Βρετανία βρίσκεται πίσω από την Γερμανία στην κατασκευή συμβατικών αυτοκινήτων, το 1/5 από τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2016 προήλθαν από το εργοστάσιο της Nissan Sunderland στην βόρειο-ανατολική Αγγλία. Η BMW έχει υποσχεθεί να κατασκευάσει το ηλεκτρικό Mini στο εργοστάσιο της στην Οξφόρδη, όμως η Jaguar Land Rover που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο διάλεξε να κατασκευάσει το δικό της πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το i-Pace, στην Αυστρία.

Ο διευθυντής πολιτικής της Πράσινης Συμμαχίας, Dustin Benton σημειώνει σχετικά ότι, “ Η πρόσφατη κυβερνητική στρατηγική για την βιομηχανία χαρακτηρίζει την πράσινη ανάπτυξη ως μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές ευκαιρίες για τη Βρετανία όμως αν εμείς συνεχίσουμε να κατασκευάζουμε και να αγοράζουμε «βρώμικα» αυτοκίνητα τότε θα χάσουμε την αναπτυξιακή ευκαιρία του αιώνα”.

Στο κομμάτι των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, το 2016 ο τομέας των μεταφορών ξεπέρασε τον τομέα παραγωγής ενέργειας, ως η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών αερίων άνθρακα σε επίπεδο Ηνωμένου Βασιλείου καθώς στην παραγωγή ενέργειας υπήρξε μια μετατόπιση από τον άνθρακα προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από νέα μοντέλα αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν, στους δρόμους αυξήθηκε την περσινή χρονιά για πρώτη φορά εδώ και δύο δεκαετίες καθώς οι οδηγοί επέλεξαν μεγαλύτερου κυβισμού μοντέλα.

Η Πράσινη Συμμαχία κατέληξε ότι μια συντομότερη χρονικά κατάργηση των νέων αυτοκινήτων ντίζελ και πετρελαίου θα μπορούσε να επιδράσει θετικά στο χάσμα που υπάρχει ως προς τον νομικά δεσμευτικό στόχο για το Κλίμα του Ηνωμένου Βασιλείου με χρονικό ορίζοντα το 2030. Ένα νέο deadline για το 2030 θα περιόριζε το κενό αυτό κατά 85%, ή διαφορετικά κατά 98 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα.

Επίσης μια τέτοια άμεση κίνηση θα μετριάσει την εξάρτηση της Βρετανίας από τις εισαγωγές πετρελαίου, σε μια στιγμή που η παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα βρίσκεται σε κάμψη. Οι εισαγωγές θα μπορούσαν να περιοριστούν περίπου κατά 50% μέχρι το 2035, αποταμιεύοντας λόγω αυτού, σύμφωνα με εκτιμήσεις, 6.63 δισεκατομμύρια λίρες το χρόνο, όπως αναφέρει το συγκεκριμένο think tank.

 

Πηγή: (The Guardian)