Έρευνα και από τη ΡΑΕ για την καθυστέρηση στο «Δυτικό Διάδρομο» στην Πελοπόννησο - Δεν υπάρχουν ευθύνες για ΚΥΤ Κουμουνδούρου

Το φάκελο της καθυστέρησης στην κατασκευή του Δυτικού Διαδρόμου, έχει ανοίξει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, με δεδομένο ότι το έργο βρίσκεται εκτός χρονοδιαγράμματος με σοβαρές επιπτώσεις για τη συνολική λειτουργία του συστήματος ηλεκτρισμού.

Η καθυστέρηση, ως γνωστόν, συνδέεται με τη γνωστή υπόθεση της δικαστικής εμπλοκής με τη Μονή Αγίων Θεοδώρων Καλαβρύτων και το μπλόκο στην τοποθέτηση των λίγων τελευταίων πυλώνων που έχουν υψώσει οι 5 μοναχές, επικαλούμενες προσβολή του ησυχαστικού χαρακτήρα του μοναστηριού.

Όσον αφορά στους λόγους που καθυστερεί η ολοκλήρωση του Δυτικού Διαδρόμου με αποτέλεσμα να έχει τεθεί εκτός του χρονοδιαγράμματος που προβλεπόταν στο 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του Διαχειριστή, η ΡΑΕ έχει ζητήσει γραπτή αναφορά από τον ΑΔΜΗΕ.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πράγματι ο Διαχειριστής έχει δώσει αναλυτικό απαντητικό υπόμνημα εκατοντάδων σελίδων, με όλο το ιστορικό, το οποίο έχει τεθεί υπόψη της Ολομέλειας της Αρχής.

Η ΡΑΕ έχει επίσης ζητήσει από τον ΑΔΜΗΕ εξηγήσεις για το γεγονός ότι, ενώ έβλεπε τις ενστάσεις και τις αντιδράσεις της Μονής, δεν ενημέρωσε εγκαίρως τη Ρυθμιστική Αρχή προκειμένου εκείνη να εξετάσει, ίσως, πιθανές εναλλακτικές λύσεις ή πρωτοβουλίες.

Επ΄αυτού ο ΑΔΜΗΕ υποστηρίζει ότι όλες οι κινήσεις που έκανε για το θέμα, από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, ήταν σε συνεννόηση με την πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα κρίσιμα στρατηγικά θέματα.

Δεν υπάρχουν ευθύνες για ΚΥΤ Κουμουνδούρου

Πρέπει να σημειωθεί ότι η ΡΑΕ εξέτασε το τελευταίο διάστημα και το θέμα της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε προ διμήνου στο ΚΥΤ Κουμουνδούρου του ΑΔΜΗΕ, διερευνώντας αν υπάρχουν ευθύνες για το συμβάν, αν δηλαδή είχαν τηρηθεί οι δέουσες διαδικασίες, αν είχαν γίνει οι συντηρήσεις των αυτομετασχηματιστών κ.λπ.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η έρευνα της Αρχής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι συντηρήσεις είχαν γίνει και οι διαδικασίες είχαν τηρηθεί κανονικά, ως εκ τούτου δεν διαπιστώθηκαν ενδείξεις κάποιου τύπου αμέλειας ή ευθύνης εκ μέρους του Διαχειριστή.

Σημειωτέον ότι οι αυτομετασχηματιστές θα αντικατασταθούν άμεσα (μέχρι τέλος Μαϊου), ενώ παράλληλα ξεκινάει η ανακατασκευή του Κέντρου Υπερυψηλών Τάσεων (ΚΥΤ), δεδομένου ότι ο ΑΔΜΗΕ υπέγραψε τη σύμβαση με τον ανάδοχο (Mytilineos) και το έργο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2023.

 

 

21 Απριλίου 2021

energypress