Στην Ολλανδία τα νέα σπίτια δεν θα συνδέονται με το δίκτυο φυσικού αερίου.

06 10 2018 | 10:48

Το 89% των ολλανδικών κατοικιών θερμαίνονται από λέβητες φυσικού αερίου. Σύμφωνα με την Eline van den Ende, η οικιακή θέρμανση αντιπροσωπεύει το 10% των εκπομπών CO2 στην Ολλανδία.

Γράφει στο Energypost.EU:

«Στα τέλη του 2016, η ολλανδική κυβέρνηση παρουσίασε το "Ενεργειακό Πρόγραμμα" με τις πολιτικές που θα οδηγήσουν σε μια οικονομία σχεδόν ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα το 2050. Όσον αφορά στις εκπομπές από κτίρια, οι δύο βασικές πολιτικές είναι η καλύτερη μόνωση για τη μείωση της ζήτησης θερμότητας, και η αντικατάσταση του φυσικού αερίου από εναλλακτικά καύσιμα με χαμηλότερες εκπομπές. Επί του παρόντος, κάθε σπίτι εξακολουθεί να έχει νόμιμο δικαίωμα σύνδεσης με το δίκτυο φυσικού αερίου. Ο νόμος αυτός θα αντικατασταθεί από ένα "δικαίωμα σύνδεσης θέρμανσης". Τα νέα σπίτια δεν θα συνδέονται πλέον με το δίκτυο φυσικού αερίου σε καμία περίπτωση, ενώ τα 7 εκατομμύρια υπάρχοντα σπίτια θα αποσυνδεθούν σταδιακά από το δίκτυο φυσικού αερίου».

Το κλειδί στην μετάβαση δεν είναι μόνο η αλλαγή καυσίμων, αλλά το 40% της μείωσης της κατανάλωσης φυσικού αερίου που θα προέρχεται από τη μείωση της ζήτησης.

Στο νέο σύστημα η ζήτηση θα καλύπτεται από ηλεκτρικές και υβριδικές αντλίες θερμότητας, και με δίκτυα τηλεθέρμανσης. Όλα αυτά θα χρειάζονται πολύ περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια, και αυτή τη στιγμή μόνο το 12% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Το 80% προέρχεται από ορυκτές πηγές (άνθρακας και αέριο), και το υπόλοιπο από πυρηνική ενέργεια και άλλες πηγές.

ω

Για τα νεόκτιστα κτίρια, η ευρωπαϊκή οδηγία για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) θέτει τη φιλοδοξία να είναι σχεδόν ουδέτερα ενεργειακά. Από το 2021, όλα τα νέα κτίρια πρέπει να πληρούν τις αντίστοιχες νομικές απαιτήσεις. Ωστόσο, η κατασκευή νέων κατοικιών θα συμβάλει περιορισμένα μόνο στην απαιτούμενη βελτίωση της βιωσιμότητας του δομημένου περιβάλλοντος. Το μεγαλύτερο καθήκον είναι η παροχή θέρμανσης χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα για τις υπάρχουσες κατοικίες και κτίρια.

Κλειδί για την επίτευξη του 40% φαίνεται να αποτελεί ο τομέας των μεταφορών, με την στήριξη του ποδηλάτου σαν όχημα για μικρές τουλάχιστον αποστάσεις. Με την εμφάνιση του ηλεκτρικού ποδηλάτου, για πολλούς το ποδήλατο γίνεται επίσης μια ελκυστική εναλλακτική λύση για ταξίδια μέσης απόστασης. Για να προωθήσει τη χρήση, η ολλανδική κυβέρνηση στοχεύει σε ανάπτυξη ασφαλούς δικτύου, και πρόσθετη ώθηση στα παρκινγκ ποδηλάτων στις πόλεις. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους εργοδότες που το επιθυμούν να παρέχουν σαν έξοδο της εταιρείας ένα ποδήλατο στους υπαλλήλους τους.

 

 

18 Σεπτεμβρίου 2018

Του Lloyd Alter

Πηγή και περισσότερα: treehugger