Η Νορβηγία δοκιμάζει μικρό ηλεκτρικό αεροπλάνο, με προοπτική για πτήσεις επιβατών το 2025

19 06 2018 | 18:40

Η Νορβηγία δοκίμασε ένα διθέσιο ηλεκτρικό αεροπλάνο τη Δευτέρα 18 Ιουνίου και εκτιμάται ότι θα μπορούσε να αρχίσει μεταφορά επιβατών το 2025, εάν και οι νέες τεχνολογίες αεροπλοΐας ακολουθήσουν την ίδια πράσινη πορεία, που έχει κάνει τους Νορβηγούς κορυφαίους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.


Ο υπουργός Μεταφορών Κέτιλ Σόλβικ-Ολσεν και ο Νταγκ Φάλκ-Πέτερσεν, επικεφαλής του κρατικού αερομεταφορέα Avinor που έχει τα περισσότερα από τα αεροδρόμια της Νορβηγίας, πέταξαν για μερικά λεπτά γύρω από το αεροδρόμιο του Όσλο σε ένα αεροσκάφος Alpha Electro G2, που κατασκεύασε η εταιρεία Pipistrel της Σλοβενίας.


«Αυτό είναι ... ένα πρώτο παράδειγμα ότι κινούμαστε γρήγορα προς την κατεύθυνση της πράσινης αεροπλοΐας», δήλωσε ο Solvik-Olsen στο Reuters. «Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είναι ασφαλές, γιατί οι άνθρωποι δεν θα πετάξουν αν δεν το εμπιστεύονται».


Είπε επίσης ότι οι μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Boeing και η Airbus ανέπτυσσαν ηλεκτρικά αεροσκάφη και ότι οι τιμές των μπαταριών συνέχιζαν να πέφτουν ραγδαία, καθιστώντας εφικτή την επίτευξη του κυβερνητικού στόχου όλες οι εγχώριες πτήσεις στη Νορβηγία να γίνονται με ηλεκτρικά αεροσκάφη μέχρι το 2040.


Όταν ρωτήθηκε πότε θα μπορούσαν να ξεκινήσουν οι πτήσεις των επιβατών σε ηλεκτρικά αεροσκάφη, ο Falk-Petersen, πρώην πιλότος, δήλωσε: «Η καλύτερη μου εκτίμηση είναι πριν από το 2025…. Όλα θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2040».

Και οι δύο επιβάτες δήλωσαν ότι στο αεροπλάνο, με βάρος κατά την απογείωση 570 κιλών, ήταν στριμωχτά και ότι το ταλαιπώρησε ο άνεμος που φυσούσε, αλλά ήταν πολύ πιο αθόρυβο από ένα συμβατικό αεροσκάφος που λειτουργεί με ορυκτά καύσιμα.


Η Νορβηγία είναι παγκόσμια πρωταθλήτρια στις κατά κεφαλή πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla, Nissan Leafs ή Volkswagen Golfs, παρέχοντας κίνητρα όπως φοροελαφρύνσεις, δωρεάν παρκάρισμα και απαλλαγή από διόδια.

Τον Μάιο του 2018, το 56% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία ήταν είτε καθαρά ηλεκτρικά είτε υβριδικά έναντι 46% τον ίδιο μήνα του 2017, σύμφωνα με επίσημες στατιστικές.

Η Νορβηγία, μια ορεινή χώρα πέντε εκατομμυρίων ανθρώπων, όπου τα φιόρδ και τα απομακρυσμένα νησιά σημαίνουν πολλές διαδρομές λίγων χιλιομέτρων, λιγότερο από 200 χιλιόμετρα η μεγαλύτερη απόσταση, θα ήταν ιδανική για ηλεκτρικά αεροπλάνα, δήλωσε ο Σολβίκ-Ολσεν.

Επίσης, το 98% της ηλεκτρικής ενέργειας στη Νορβηγία παράγεται από καθαρή υδροηλεκτρική ενέργεια.


Κάποιοι πολιτικοί της αντιπολίτευσης δήλωσαν ότι η κυβέρνηση πρέπει να κάνει πολύ περισσότερα για να ανταποκριθεί στις πράσινες δεσμεύσεις της συμφωνίας για το κλίμα των 200 χωρών του Παρισιού του 2015.


«Αυτό είναι μια αρχή ... αλλά πρέπει να κάνουμε τα καύσιμα αεριωθουμένων πολύ πιο ακριβά», δήλωσε ο Arild Hermstad, ηγέτης του Κόμματος των Πρασίνων.


Τα πρώτα ηλεκτρικά αεροπλάνα πέρασαν πάνω από το στενό της Μάγχης τον Ιούλιο του 2015, συμπεριλαμβανομένου και του Airbus E-Fan.


Τα ηλεκτρικά αεροπλάνα έχουν μέχρι στιγμής μεγάλα προβλήματα βάρους, λόγω των ογκωδών μπαταριών και φυσικά έχχουν και περιορισμό στην απόσταση που μπορούν να διανύσουν.

 

Οι δύο επιβάτες, Falk-Petersen και Solvik-Olsen δήλωσαν ότι είχαν κάνει αυστηρή δίαιτα πριν από την πτήση.


«Η γυναίκα μου είναι ευτυχής γι 'αυτό», δήλωσε ο Solvik-Olsen.

 

0σλο

 

Ένα διθέσιο ηλεκτρικό αεροπλάνο, της σλοβενικής εταιρείας Pipistrel, έξω από ένα υπόστεγο πριν από τη δοκιμαστική πτήση του, στο αεροδρόμιο του Όσλο στη Νορβηγία στις 18 Ιουνίου 2018. REUTERS / Alister Doyle


18  Ιουνίου 2018

 

Της Alister Doyle | Thomson Reuters Foundation

Reporting By Alister Doyle; Editing by Richard Balmforth

Πηγή  Thomson Reuters Foundation / The Thomson Reuters Trust Principles.