Τριπλασιασμό των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2020 και κατόπιν διπλασιασμό κάθε 3 χρόνια έως το 2030, βλέπει ο Ι.Ε.Α.

02 07 2018 | 07:49

O αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως είναι σε τροχιά πολλαπλασιασμού, και αναμένεται να φτάσει τα 13 εκ. το 2020 σε σχέση με τα 3,7 εκ. το 2017, ενώ προβλέπεται ότι θα αυξάνεται περίπου κατά 24% ανά έτος έως το 2030, σύμφωνα με  μελέτη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (International Energy Agency, IEA).

 

Σύμφωνα με τον  Pierpaolo Cazzola, ανώτερο στέλεχος – αναλυτή ενέργειας και μεταφορών: «Οι δυναμικές πολιτικές εξελίξεις που χαρακτηρίζουν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αναμένεται να κινητοποιήσουν επενδύσεις στην παραγωγή μπαταριών, διευκολύνοντας τη μείωση του κόστους και διασφαλίζοντας ότι η παραγωγή μπαταριών θα πραγματοποιείται σε κλίμακα που θα ξεπερνά κατά πολύ τα μέχρι στιγμής επίπεδα.»

 

Το Bloomberg αναφέρει ότι τα αποτελέσματα της μελέτης «απεικονίζουν την ταχύτητα με την οποία το παγκόσμιο σύστημα μεταφορών  στρέφεται προς καθαρότερα καύσιμα, καθώς οι κυβερνήσεις επικεντρώνονται στον περιορισμό της ρύπανσης και των αερίων του θερμοκηπίου.»

 

Σύμφωνα με προβλέψεις του  IEA, αναφέρει το Bloomberg, η Κίνα θα διατηρήσει το παγκόσμιο προβάδισμα στις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων, με αύξηση του όγκου από 2,2% των πωλήσεων σήμερα, σε άνω των 25% το 2030, «σε μια προσπάθεια να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση στις πόλεις που πλήττονται περισσότερο.»

 

O – συνήθως - συντηρητικός οργανισμός προβλέπει ότι η κυκλοφορία περίπου  130 εκ. ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων το 2030, θα εξαλείψει  τη ζήτηση περίπου  2,57 εκ. βαρελιών πετρελαίου ημερησίως - περίπου, δηλαδή, όσο καταναλώνει η Γερμανία σήμερα. Η μελέτη προβλέπει επίσης, ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα επιτύχουν ισοτιμία κόστους με τα συμβατικά το 2024, εξαλείφοντας έτσι τη ζήτηση 7,3 εκ. βαρελιών πετρελαίου ημερησίως έως το 2040, που ισοδυναμεί με την παραγωγή πετρελαίου του Ιράκ.

 

Ο ΙΕΑ «βλέπει» επίσης τις κυβερνήσεις να χάνουν από 42-92 δισ. δολάρια  από τα φορολογικά έσοδα από τα καύσιμα μέχρι το 2030, καθώς θα γίνεται η μετάβαση από τα συμβατικά στα ηλεκτρικά οχήματα. Ταυτόχρονα θα υπάρξει και αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών λεωφορείων, δημιουργώντας έτσι την ανάγκη για την κατασκευή τουλάχιστον 10 νέων μεγάλων εργοστασίων μπαταριών, με τη ζήτηση για κοβάλτιο και λίθιο να αυξάνεται ραγδαία.

 

Τέλος, σύμφωνα με ξεχωριστή μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Berkeley του Υπουργείου Ενέργειας των Ηνωμένων Πολιτειών, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν «ζωτικό στοιχείο» για τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας της Καλιφόρνιας και θα βοηθήσουν να ενσωματωθούν περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο δίκτυο.

 

Συγκεκριμένα, ο προγραμματισμός της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στο μέσο της ημέρας και όχι κατά τις βραδινές ώρες αιχμής, θα μπορούσε να βοηθήσει στην εξισορρόπηση του δικτύου, με την αποθήκευση πλεονασμάτων ηλεκτρικής ενέργειας που διαφορετικά θα χάνονταν ή θα περιορίζονταν,  σύμφωνα με την Greentech Media. Η στρατηγική αυτή, θα βοηθήσει τους φορείς διαχείρισης του δικτύου  να εξοικονομήσουν 1,45 -1,75 δισ. δολάρια, τα οποία διαφορετικά θα έπρεπε να δαπανήσουν για να εξασφαλίσουν ένα επιπλέον GW αποθηκευτικής χωρητικότητας στο δίκτυο.

 

1 Ιουνίου 2018

 

Πηγή: The energy mix

 

ΠερισσότεραAuto & Alternative vehicles    Batteries storage     China   Demand & Efficiency    Electricity Grid     Finance & Investment   Post carbon Transition    United States